El Nido, Filipiny – Sunshine and Island Hopping, to jest życie!

Po Port Barton udaliśmy się do El Nido, kolejnego pięknego miasteczka plażowego znanego z masywnych wapiennych krasów, które wybuchają z morza jak ogromne zielone sztylety. Zameldowaliśmy się do naszego zakwaterowania i chociaż nie był to kurort Palawan, nadal kochaliśmy nasz mały domek. To miejsce, w których osadzono spektakularne klify, które sprawiły, że El Nido stał się jednym z prawdziwych klejnotów zakwaterowania plecaków.

Właściciele traktują nas jak rodzinę i oferują usługi, które byłyby akceptowalne w 5 -gwiazdkowym kurorcie. Menedżer, Edda, oferuje gorącą wodę każdego ranka na kawę lub gotowanie, gwarantuje, że ktoś będzie cię przywitać w twoim pokoju i włącza światło każdej nocy po zmroku, a kiedy Darce’ego nadepnęła na skorupę i spuchniętą spuchniętą Stopa, Edda nawet podeszła i dała jej lód, by ją wchłonąć. To takie miejsca, które naprawdę dają miejsce dodatkowe.

Spektakularna plaża w El Nido

Pogoda w końcu się wyjaśniła, ponieważ byliśmy w El Nido i chociaż dostajemy kilka chmur w ciągu dnia, słońce nie było przez cały dzień i nie mieliśmy kropli deszczu w ciągu 10 dni, w których byliśmy tutaj. Spędziliśmy sporo czasu w restauracjach na plaży, ciesząc się znacznie bardziej zadowolonymi godzinami koktajlami o zachodzie słońca podczas pracy na stronie internetowej, ale z czystym niebem udało nam się planować wycieczki po okolicy.

Nick przygotowuje się do nurkowania w El Nido

Pewnego dnia wyszedłem nurkować i miałem 3 wspaniałe nurkowania. Gdy klify górowały tak wysoko nad morzem, można oczekiwać, że spadają głęboko w wody poniżej. Koralowe ściany, które tworzą pod wodą, zapierają dech w piersiach. Widziałem żółwia, kilka niebieskich promieni żądłych, kilka koni morskich i ławicy Barracuda i tuńczyka, które roiły się nad żywymi kolorowymi rafami, które pokrywają podłogę morza wokół El Nido.

Żółw w El Nido

Kolejny niebieski Ray w El Nido
Koń morski w El Nido

Nick nurkujący z bokiem żółtych ogonów w El Nido
Mistrz nurkowania, Tim, nawet pozwolił Dariece pasować i nurkować Scuba kolejną próbę. Podczas poprzedniej próby w Malezji nie była w stanie uzyskać głębszych niż 4 metry, ponieważ jej uszy nie wyrównałyby się i niestety nie mogła nawet zejść 1 metra tym razem. Najwyraźniej musi zobaczyć się z lekarzem, ale przynajmniej teraz wiemy, że nie będzie w stanie nurkować, dopóki tego nie zrobi. Zazwyczaj takie nurkowanie odkrywa jest drogie, więc byliśmy bardzo wdzięczni, że mistrz nurkowania z Sea Dogs był przygotowany na zrobienie tego dla całkowicie za darmo i zaoszczędzić nam pieniądze na niefortunny wynik. Pewnego dnia sprowadzę ją na 18 metrów ze mną, ale to nie będzie ta podróż.

Próba nurkowania Darece w El Nido
Następnego dnia obudziliśmy się i wybraliśmy, że spróbujemy znaleźć plażę, o której przeczytaliśmy w przewodniku po najlepszych plażach Filipin. Spacerowaliśmy przez kilka godzin wzdłuż skalistej, a w niektórych przypadkach szkicowa linia brzegowa, zanim w końcu się poddaliśmy.

Na naszym spacerze, aby znaleźć tajną plażę
W drodze powrotnej do El Nido szliśmy piaszczystą plażą z palmami, kiedy usłyszeliśmy głośny łomot. Był to kokos, który podnieśliśmy i spędziliśmy następne 20 minut, aby dostać się do twardej, wypełnionej mlekiem nakrętkę w środku. Pomysł dotyczył w tym momencie umysłu, więc zebraliśmy kilka znacznie więcej i wróciliśmy do El Nido na zachód słońca. Pęknęliśmy kokosy otwarte na filiżanki i wymieszaliśmy ich słodkie płynne centrum z sokiem ananasowym, lodem i lokalnym rumem tandunowym.

Kokosowe koktajle w El Nido
Popijaliśmy nasze domowe koktajle na piasku, podczas gdy słońce zanurzyło się za ogromnymi klifami, które wieżą nad morzem, podczas gdy niebo wykazywało fantastyczne blues, różowe i pomarańcze nad nami. W pewnym momencie małe brązowe psie dołączyły do ​​nas, których nazwaliśmy Rex. Daliśmy mu wodę i nakarmiliśmy mu dodatkowe kokos. Nie wiedzieliśmy, że właśnie stworzyliśmy przyjaźń K-9, która miała trwać przez pozostały czas w El Nido. To niesamowite, jak bardzo pogoda i dobry pies mogą dyktować twój nastrój, ponieważ przeszliśmy od nasiąknięcia, smutnego i śmierdzącego na Luzon, do bycia na plaży, brzęczonym i promieniem w Palawan.

Kokosowe koktajle na plaży El Nido!
Pewnego dnia zaczęliśmy rozmawiać z sąsiadami w Cliffside Cottages o wycieczce łodzi. Kevin (Nowa Zelandia) i Kate (Anglia) podróżują przez rok i są turystami o podobnym budżecie i stylu podróży jak my. Więc natychmiast mieliśmy wiele wspólnego i wybraliśmy tKapelusz z nimi wyruszylibyśmy z nimi następnego dnia. Mieliśmy szczęście, a trzecia para, której nigdy nie poznaliśmy, odwołała, więc mieliśmy całą łódź tylko dla nas 4. Łódź, Ronyal, był bardzo fajny i zabrał nas w miejsca, gdy nie było żadnych innych łodzi.

Karsty wokół El Nido
Przestawił cały dzień, aby uniknąć tłumów, co było naprawdę dobre, ponieważ łodzie mogą dotrzeć do hord i zniszczyć zabytki z rurką. Plamy z rurką, do których poszliśmy, były całkiem dobre, ale prawdziwymi atrakcjami były niesamowite jaski, które wyrzeźbiły wapień przez miliony lat, niektóre z nich otwierają się na fantastyczne laguny, całkowicie wzmocnione ze wszystkich stron przez szybujące klify.

Wchodzenie do dużej laguny wokół El Nido
Po wspaniałym dniu skakania na wyspie powiedzieliśmy Kate i Kevina, aby spotkali się z nami na plaży na zachód słońca, gdzie przygotowaliśmy nowy preferowany koktajl kokosowy, który oczywiście był hitem z naszymi nowymi przyjaciółmi. Minęliśmy na plaży w różnych barach, ciesząc się napojami, kolacją i świetnymi rozmowami do późnej nocy.

Rex wrócił do naszego stołu i po raz kolejny nakarmiliśmy mu dodatkowy kokos. Cała ta uwaga sprawiła, że ​​Rex był bardzo ochronny. Każdy lokalny, który minął w odległości 10 stóp od naszego stołu, został szczekany i prawie zaatakowany przez naszego nowego futrzanego przyjaciela. W pewnym momencie pojawił się pomysł, aby zaplanować wycieczkę łodzią, która zabrałaby nas na wyspę i upuściłaby nas tam, aby walczyć dla siebie na noc, zanim nas później odeszli. W pewnym momencie rozmawialiśmy o wyborze jedzenia, wody ani ognia i po prostu próbowaniu „przetrwania”, jakbyśmy tam zostali porzuceni. Na szczęście po powrocie do domu o 1 w nocy i spaniu z rumu, nasze umysły były nieco bardziej logiczne. Następnego ranka i zorganizowaliśmy podróż z pełną dostawą tych trzech potrzeb i wiele więcej.

Kozy na drodze przed naszą łodzią!

Następnego dnia nasza łódź nas odebrała i zabrała nas o 9:00 do morza. Gdy wsiadaliśmy na łódź, nasz przyjaciel Rex latał za rogiem i wspiął się po drabinie na łodzi, zidentyfikowanym, aby dołączyć do naszej wyprawy. Zapytaliśmy szofera łodzi, czy wszystko jest w porządku i nie obchodzi go to. Więc poszliśmy, 2 Kanadyjczyków, 1 angielski, kiwi i filipiński psów spać na opuszczonej wyspie. Pierwszym miejscem, które wybrali, było niewiele więcej niż prywatna plaża z chatą, więc wyjaśniliśmy szoferowi, że potrzebowaliśmy czegoś całkowicie odizolowanego. Następnie zabrał nas na inną wyspę, która miała idealne miejsce na następne 36 godzin naszego życia.

nasz kemping na noc na wyspie w okolicach El Nido

Klify górowały nad spektakularną białą piaszczystą plażą, która szczyciła się jednymi z najładniejszych raf koralowych, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Machiliśmy na pożegnanie łodzi i rozbiliśmy obóz, zawieszając nasze komary pod drzewem, podobnie jak w Mozambiku. Najlepiej zidentyfikowaliśmy się z Kevinem, aby „zapewnić” kobietom, więc wyruszyliśmy na wyprawę rybacką z rurkami, maskami, linią wędkarską i domową włócznią. Nie trzeba dodawać, że nie udało nam się oprócz Minnow, któremu udało się dopasować usta wokół haka Kevina. Wróciliśmy na brzeg, zadowoleni, że postanowiliśmy przywołać jedzenie, a później ugotowaliśmy pyszne spaghetti na obiad.

Dariece gotuje trochę spaghetti na obiad

Tej nocy mieliśmy znacznie bardziej pyszne koktajle kokosowe i oglądaliśmy jeden z najbardziej spektakularnych zachodów słońca, jakie kiedykolwiek widzieliśmy w naszym życiu. Rozmawialiśmy, śmialiśmy się i zbudowaliśmy ogromny ogień na plaży, słuchając naszej doky na iPodzie i ciesząc się naszymi pysznymi posiłkami. Noc [okazała się] o wiele mniej ambitna jak nasz oryginalny plan, ale jestem pewien, że o wiele więcej zabawy.

Zachód słońca z plaży na naszej prywatnej wyspie

Następnego dnia spędziliśmy nurkowanie na wykwintnej, nietkniętej rafie, która wyrosła tuż z piasku naszej prywatnej plaży. Widzieliśmy Moray Eels, Lion Fish, Razor Fish i dwa masywne węża morskie! To było niezwykłe rurki i nie było widoku łodzi. Podsumowując, projekt El Nido Island był jednym z naszych najlepszych pomysłów na podróż i zachwyciliśmy go tak samo, jak w towarzystwie naszych nowych przyjaciół. Doświadczenia podróży Filipin ukształtowały się wraz z pogodą i nie możemy się doczekać, aby cieszyć się następnym tygodniem przed wyjazdem do Chin.

Spędzanie czasu z Kate

Nurkowanie w klaunach w El Nido

Nurkowanie w El Nido
Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Goats On the Road jest asystentem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupisz od tych sprzedawców.