Nasza pusta esky-jak wspierać australijskie społeczności ognia buszu

, gdy Australia szczotkuje popiół z buszu z brwi, a jej oparzenia zaczynają się leczyć, restauracje, kawiarnie, sklepy i hotele w społecznościach dotkniętych pożarami są ponownie otwarte dla towarzystwa. Potrzebują tylko ciebie. Oto nasza historia naszej pustej wycieczki Esky.

Jest kilka rzeczy o wiele bardziej bolesnych niż widzenie miejsc naturalnego uroku, które zwróciły się do Cinders. Gdy pojechaliśmy do południowych regionów Nowej Południowej Walii, zarówno w głębi lądu, jak i wzdłuż wybrzeża, a następnie na południowy zachód przez Wiktorię, widząc, jak obrażenia wyrządzone przez buszu były trudne do zniesienia.

Nawet trudniej jest jednak wziąć myśl o ludziach, żywo i dzikiej przyrody były blisko, gdy płomienie płonące.

Krajobraz wyzdrowieje i już zaczął to robić. Ale to społeczności w wioskach i miastach tych obszarów, które wciąż potrzebują całej naszej pomocy, aby się odrastać.

Jak wspierać australijskie społeczności ognia krzewów

Uwielbiamy podróżować po Australii, a w naszych planach podróży pojawia się w naszych planach podróży, gdziekolwiek jesteśmy na świecie. Ale kiedy mieliśmy okazję odwiedzić niektóre z najgorszych części kraju, spędzać czas z mieszkańcami i wydawać pieniądze w ich dzielnicach, nie mogliśmy wystarczająco szybko spakować samochodu.

Byliśmy w drodze do pięknego ślubu na półwyspie Mornington, ale zamiast latać.

Od Sydney do Półwyspu Mornington – na południowy zachód od Melbourne – można zrobić w ciągu jednego dnia.

To 10-godzinna jazda samochodem.

Zamiast tego wzięliśmy tydzień i dodaliśmy dodatkowe 500 km do naszego planu podróży.

Czy można bezpiecznie podróżować po Australii?

Smutne jest widzenie, jak wieś jest tak spustoszona, ale nie jest tak opuszczona, jak mogłoby się wydawać. Pąki już zaczęły pokazywać mniej niż tydzień po tym, jak przetoczyły się pożary, a paproci też się pojawiły.

Mimo że istnieją wyraźne dowody na uszkodzenie pożaru tak dużej ilości pięknych krajobrazów, w tych obszarach jest jeszcze wiele do zobaczenia i zrobienia. Nadal są pełne piękna.

Co ważniejsze, wszyscy powinni wiedzieć, że można bezpiecznie podróżować po Australii. Kraj nie płoną, drogi są otwarte, a odwiedzający są o wiele więcej niż mile widziani.

Słyszeliśmy wiele anegdotycznych raportów o odwołaniu rezerwacji hotelowych, a ludzie nawet porzucają wakacje, ponieważ uważają, że jest to zbyt szkodliwe, aby tu przyjechać. To jest szalone.

Gdzie zabrał nas nasz pusty esky quest

Nasz Drive South zabrał nas do różnych stref pożarowych. Ale regiony cierpiały zarówno bezpośrednio z powodu ciepła, jak i dymu pożarów buszu, a pośrednio z powodu spadku liczby odwiedzających.

Wybraliśmy tak długo, jak byliśmy tam spędzać czas i pieniądze, to było najważniejsze.

Oto nasze preferowane miejsca, do których poszliśmy w drodze na półwysep Mornington i wrócić do Sydney:

Tumut River Brewing Co, Tumut

Mój preferowany browar, TRBC robi niezwykłe piwa i smaczne pizze, jeśli jesteś po lunchu. Założyli także rodzaj muzeum pokazującego oryginalny zestaw, z którego warzyli się przed ostatnimi ulepszeniami.

Moim preferowanym piwem stąd jest pełne chrząknięcie APA, ale istnieje duży zakres do wyboru.

Half Acre Coffee Lounge, wycie

Na granicy Nowej Południowej Walii wzdłuż Riverina małe miasteczko Howlong jest idealnym miejscem na zatrzymanie się na kawę i prawdopodobnie bezczelny boczek i bułkę z jajek. Połowa akrowa salon do kawy robi te superlacyjnie. A ich ciastka wyglądają naprawdę niesamowicie.

Karen, jedna z naszych pięknych czytelników, mówi mi, że rodzina, która prowadzi pół akra, ponownie otworzyło hotel Balldale około 20 minut poza miastem. W każdym weekend znajdziesz lokalne wina, piwa rzemieślnicze, dobry pubowy grub i muzykę na żywo. Sprawdź to, jeśli masz szansę.

Inne obszary wokół wycie, które naprawdę wymagają wsparcia z powodu kompleksowych szkód pożarowych, to takie jak Tumbarumba, Cudegwa, Corryong, Yaven Valley, Jingellic.

Milawa Cheese Company, Milawa

Sercem regionu Gourmet Milawa w Wiktorii jest firma Milawa Cheese Company. Jeśli jesteś podobny do nas i żyjesz dla sera, to miejsce to twoja mekka. Czas najlepiej i rozkoszuj się jednym z całkowicie bezpłatnych degustacji sera lub poproś przy kasie, aby spróbować.

Ser tutaj jest szczerze fantastyczny i są niektóre, o których nigdy wcześniej nie słyszałem. Tacy jak kozi ser Camembert nie tylko przykuli naszą uwagę, ale skończyli w naszym esky!

Jest też urocze małe artykuły domowe i sklep z pamiątkami obok, które warto odkryć.

Wines Sam Miranda King Valley, Oxley

W tym regionie jest wiele winnic, ale Sam Miranda ma szczególne miejsce w naszych sercach. Przybyliśmy tutaj z mamą i ojcem Christiny lata temu, kiedy wszyscy czterej pojechaliśmy do Melbourne.

Wina tutaj są wyjątkowe, a znajdziesz niezwykłe odmiany włoskie i hiszpańskie obok znacznie bardziej regularnych. Oferują tutaj całkowicie bezpłatne degustacje (a restauracja wygląda wyjątkowo, jeśli jesteś głodny i masz czas).

Upewnij się, że przynajmniej spróbujesz Seperavi, TNT (Tempranillo, Nebbiolo, Tannat) i Verduzzo.

Frankie say relaks, Queenscliff

Aby uniknąć podwojeniaZa dużo, pojechaliśmy do Torquay i złapaliśmy prom z Queenscliff na półwysep Mornington. Kiedy czekaliśmy na prom, wyskoczyliśmy z głowami w kilku sklepach tego uroczego przybrzeżnego miasta.

Frankie twierdzi, że relaks to ładny, pięknie zaprojektowany sklep z prezentem i artykułami gospodarstwa domowego, którego nie można przegapić.

Rolling Pin Pie & Cake Shop, Queenscliff

Dzięki zaleceniu Frankie Say Relaks, kupiliśmy ciasta na prom z tej piekarni, która zdobyła wiele krajowych nagród za jej ciasta. W szczególności ogromne ciasto wołowe, które jest duże, hojnie wypełnione i niesamowicie smaczne.

Beechworth Honey, Beechworth

W drodze do domu zatrzymaliśmy się w złotym miasteczku Beechworth, znanym w dzisiejszych czasach dla innego rodzaju złota: jego miodu.

Sklep miodowy Beechworth jest niezwykły i powinien być na trasie wszystkich. Możesz spróbować różnych wpływów kwiatów w miodzie, które sprzedają, a także zobaczyć pszczoły w akcji.

Nawiasem mówiąc, po drugiej stronie drogi znajduje się wspaniała indyjska restauracja o nazwie BEECHWORTH Indian Restaurant.

Collective Cafe, Beechworth

Również po drugiej stronie drogi od sklepu miodnego, ta mała kawiarnia jest jedyną w mieście, że nasi przyjaciele, którzy przeprowadzili się tutaj z Melbourne, kupią kawę. Tak dobrze jest kawa.

Jedzenie jest również pierwsza i warte zatrzymania, jeśli szukasz pysznego śniadania. Nacisk kładziony jest na składniki źródeł, które są jak najbardziej lokalne.

Długa spiżarnia, jugiong

Po powrocie do NSW malownicze miasto Jugiong siedzi nad brzegiem rzeki Murrumbidgee. Za zasłoną roślin wspinaczkowych i poniżej niskich krzywych stylowej starej markizy, ta kawiarnia i delikatesa zapewniają mile widzianą przerwę dla podróżników.

Tosty, które tutaj robią, to idealny ugryzienie drogowe, a większe posiłki są również bardzo kuszące.

Les Gourmandises, Moraya

Południowe wybrzeże Nowej Południowej Walii było prawdopodobnie najgorszym uderzeniem pożarów. Z pewnością obszary leśne wykazały największe szkody.

Jadąc po przybrzeżnej drodze Princes Highway, udaliśmy się do tętniącego życiem miasteczku Moruya. Nasz przyjaciel dorastał tutaj i musieliśmy rzucić okiem.

Les Gourmandises, schowany w małym centrum handlowym, jest nieoczekiwaną małą francuską kawiarnią w środku regionalnej Australii. Wydobywając wyjątkową kawę, a nawet lepsze wypieki, powinieneś tu przyjechać po jeden z ich wystawnych quiches lub rogalików migdałowych.

Jedyne, że będziesz rozczarowany, to, jak mało miejsca pozostało w swoim esky.

Araluen Motor Lodge, Batehaven, Batemans Bay

Dalej na wybrzeżu Batemans Bay silnie dotknęły pożary. Ta społeczność przybrzeżna jest otoczona parkiem narodowym, lasami i buszami.

Zatrzymując się na noc w Araluen Motor Lodge, klasycznym motelu australijskim z zaskakująco przestronnymi pokojami, usiedliśmy i zachwyciliśmy ostatnią noc w drodze. Uaktualniliśmy do jednego z apartamentów Waterview w Araluen, aby uzyskać jeszcze znacznie więcej miejsca i perspektywę na wodę.

Jest tu wiele rodzajów pokoi, a nawet samodzielny bungalow plażowy dla dłuższych pobytów.

Dla nas byliśmy zadowoleni z naszego pokoju, ryb i żetonów przy plaży i kilku piwach na balkonie.

Ostatecznie Cupitt, Ulladulla

Dalej na wybrzeżu w Ulladulla posiadłość Cupitt jest naszą preferowaną winnicą na południowym wybrzeżu. Robią też swój własny ser, z których wszystkie są wspaniałe.

Trasa sera i szklanka na werandzie w piwnicy to wszystko, czego potrzebujesz… chociaż robią też własne piwo, co jest również doskonałe.

Milton i inne miejsca do jedzenia na południowym wybrzeżu

Nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu na więcej, ale na południowym wybrzeżu tutaj masz tak wiele opcji.

Oto wcześniejsza historia, którą prowadziliśmy w miejscach do jedzenia w małym miasteczku Milton i okolicach, w tym oczywiście Ricka Steina w Bannisters.

Jaki jest ruch #Empsyesky?

Kampania, stworzona przez przyjaciół Erin Boutros, Eleanor Baillieu i Elise Mason z Melbourne, zachęca „City Folk” do zdobycia esky i odwiedzenia miast dotkniętych pożarami na wiejskiej Australii.

Wracasz do domu z esky pełen świeżych produktów, ciast, sera, wina, alkoholu, piwa… wspierając społeczności wiejskie z dolara podróżnika i ciesząc się najlepszym, co kraj ma do zaoferowania w tym samym czasie.

Wygrywa w całości.

Firmy mogą zarejestrować się w Pusty Esky, a osoby szukające tego, gdzie pójść, mogą znaleźć listy i mapy na stronie internetowej, a także zobowiązać się również.

Na pierwszy rzut oka pusty Esky polega na pomaganiu obszarom dotkniętym pożarami buszu, ale w Australii cierpi z powodu odwołania.

W rzeczywistości Tourism Australia prosi ludzi o wakacje krajowe w tym roku, a nie wyruszyć za granicą.

Jednocześnie nie musisz spędzać ustawowego na australijskiej wsi. Istnieją setki obszarów regionalnych mniej niż dzień w obie strony samochodem.

Wszystko, co musisz zrobić, to jazda.

Nie byliśmy sponsorowani ani opłacani za tę historię. Wszystko, za co zapłaciliśmy z naszej własnej kieszeni.