AK Monthly podsumowanie: styczeń 2020

KADE KADE zawiera linki stowarzyszone. Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem tych linków, zarobię prowizję bez dodatkowych kosztów. Dziękuję!

Podziel się na Twitterze
Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Pinterest
Udostępnij na e -mailu

Jak zacząłem nową dekadę? szybko zasnąć. Na serio. Moi przyjaciele i ja poszliśmy na obiad w sylwestra w Hawanie, ale byliśmy tak wyczerpani, że byliśmy w łóżku o 22:30! (Przeszedłem i przeczytałem moją książkę do 11. Co za zwierzę.)

W tym miesiącu wróciłem do koczowniczego życia – stylu życia, który zachwycałem od 2010 do 2015 roku. Mimo że to tylko przez kilka miesięcy, rozkoszuję się wolnością. (Cóż, swoboda nie trzeba płacić nowojorskiego czynszu, głównie. I brak konieczności radzenia sobie z nowojorskim metrem.)

Aha, i kolejny wielki kamień milowy – w tym miesiącu ten blog skończył dziesięć lat. Myślę, że rocznica pierwszego postu była 6 lutego, ale utworzyłem blog w styczniu 2010 roku! Co za szalona podróż…

Odwiedzone miejsca

Hawana i Viñales, Kuba
Mérida, Progreso i Celestún, Meksyk
Nowy Jork, NY

Nasz dom przez dwa miesiące w Mérida!
Przegląd najważniejszych wydarzeń

Życie w Mérida. Trochę mi przykro, że nigdy nie skomponowałem mojej podróży do Méridy w zeszłym roku – a nawet sorier, że nie wymieniłem go jednym z moich ulubionych nowych miejsc w 2019 r. (W zeszłym roku podróżowałem do mnóstwa nowych miejsc i listy Było długie – musiałem zrobić cięcia.) Mérida jest błogość. Uwielbiam to tutaj.

Zaraz po przybyciu zobaczyłem dwie osoby, które spotkałem podczas mojej podróży w zeszłym roku, a oni zapewnili mi duże uściski i powiedzieli mi, jak bardzo są zachwyceni, że wróciłem. To naprawdę nadało ton! Ponieważ wtedy nie robiłem mnóstwa turystycznych rzeczy w Mérida – po prostu pracując, spędzając czas z przyjaciółmi (zarówno starymi, jak i nowymi!) I wychodząc do wszystkich fantastycznych restauracji i barów.

Mérida to niezwykle mieszkalne miasto. Mówi mi się, że jest ciepły przez cały rok (choć przerażająco gorący latem), często jest wspomniany jako najbezpieczniejsze miasto w Meksyku, a jest przyjazna społeczność emigrantów, w tym wielu blogerów podróży. Jeśli jesteś w środku, można go spacerować, a jeśli nie, Ubers kosztuje mniej niż 3 USD. I wszystko jest tak przystępne! Tanie ciepłe miejsce jest tak dobre po przybyciu z Nowego Jorku.

Viñales nadrobił resztę Kuby. W przeważającej części tak naprawdę nie lubiłem na Kubie jako cel – ale dotarłem do Viñales i podobało mi się. Taka spokojna, piękna wioska otoczona dramatycznymi górami. Lubiłem spędzać dzień na wędrówce na farmę, wpatrując się w piękne otoczenie i poznawać wiejskie życie kubańskie.

Zabawny dzień na plaży w Progreso. Progreso jest najbliższą plażą do Méridy, około 40 minut (1 USD autobusem, 15 USD przez Uber). Nie przyjeżdżasz tu po spokojną, dziewiczą plażę – to Zatoka Meksyku, nie Karaiby, więc woda jest jasnoniebieska, ale mroczna, nie usuwa – ale jest to lokalne wrażenia z meksykańskiego, wraz z rażącą muzyką, wiaderkami piwa, wiadra piwa, aguachile i ludzie w każdym wieku świetnie się bawią. A woda była taka ciepła!

Piękna podróż do Celestún. Celestún to miasto plażowe nieco więcej od Méridy – godzinę i 15 minut samochodem lub 2,5 godziny autobusem – ale bardzo różni się od progreso. Plaża jest cicha i spokojna z jasnym białym piaskiem i szokująco nienaruszonymi doniczkami. Celestún jest również rozumiany ze względu na swoje flaming i namorzyny.

Wyjechaliśmy na wycieczkę z namorzynami, pełną ciekawych ptaków, ogromnych pająków (EEK!), A nawet Boa Conclictors (cieszę się, że nie widziałem żadnego z nich). Niestety było tylko kilka flamingów, kiedy o tej porze roku zazwyczaj są tysiące. Zmiany klimatu sieją spustoszenie w Celestún, a dziesiątek siedliska Flamingos jest jednym z najbardziej widocznych efektów.

Pill pigułka była ciekawą nocą…
Szybka podróż do domu do Nowego Jorku. Tak, właściwie opuściłem Meksyk na zamrażanie Manhattanu – ale nie bez powodu! Jedno z moich najważniejszych wydarzeń w tym roku, IMM (International Media Marketplace), odbywa się w Nowym Jorku w styczniu. Zasadniczo jest to cały dzień tworzenia sieci prędkości w branży turystycznej i miałem wiele pozytywnych spotkań.

Poza tym spędzałem czas z moją siostrą i jej kolesiem; Zjadłem nowojorską pizzę; Kupiłem typową głowę lwa i podstawową dziwkę gorącego psa w moim lokalnym barze, w Wallace; Mam pocztę; I spędziłem czas z moimi przyjaciółmi z blogu, wszystko w mieście z tego samego powodu.

Na wypadek, gdybyś się zastanawiał – nie tęsknię za Nowym Jorkiem. Opuszczenie miasta było rozdzierające, a ja nie chcę tego lekceważyć, ale jak tylko odszedłem, to było tak, jakby zaklęcie zostało złamane. To może się zmienić, ale na razie mam wrażenie, że opuszczenie Nowego Jorku było w 100% najlepszą decyzją. Ponadto wrócę 28 kwietnia, aby głosować na Elizabeth Warren w podstawowym miejscu.

Widząc postrzępioną pigułkę na Broadwayu. Moi przyjaciele z Yesbroadway dostarczyli mi bilety na koncert, a ja zabrałem mojego przyjaciela Beth, który jest znacznie większym fanem Broadwayu ode mnie. Mieliśmy 12 lat, kiedy album Alanisa Morrisette był u szczytu, więc był to nostalgiczny wieczór w tym tworzeniu!